TIP: Om reacties te publiceren hoef je niet ingelogd te zijn in Blogger. Je kiest gewoon in het reactie-scherm de optie "bijnaam" en tik je (bij)naam, al dan niet met het adres van je eigen weblog of homepage. Of je kiest "anoniem" en zet gewoon in de tekst je eigen naam eronder.

vrijdag 4 april 2014

De namen van de kittens zijn bekend

Het houdt nog niet over met de kittens en Porcelina. De kittens komen amper aan en Porcelina waste ze niet. Dat is wel nodig voor ze om van hun poepjes en plasjes afgeholpen te raken, dus heb ik het vandaag maar gedaan met vochtige watjes. Ik heb ze expres in het mandje laten liggen als ik dat deed (het was hard nodig), zodat Porcelina zou zien wat er dan gebeurt. En ja hoor, ze heeft het door en doet het nu zelf.

Verder zorgt ze wel slecht voor zichzelf, ik denk echt dat de bevalling veel van haar heeft gevergd. Echt schoon is ze nog steeds niet en ze eet amper. Wil ook niet graag van de kittens weg. Ik had nog 1 blikje Animonda Carny Ocean en op het kwarteleitje na ging dat er vlug in. Ook Felix Elke Dag Feest eet ze wel maar dat vind ik toch niet echt ideaal voer voor een zogende poes om aan te sterken na de bevaling. Gelukkig accepteert ze wel Nutrigel en geitenmelk, dat is tenminste iets. Een eetlepel ontdooide Kipmix van Kiezebrink ging er ook nog met moeite in.

Aangezien van zowel Moby als Porcelina de namen ontleend zijn aan muziek, zullen ook de kittens een naam krijgen die aan muziek is ontleend. Ik had al wel 20 poezennamen achter de hand, genoeg vrouwen die in de muziek bezongen zijn. Maar mannen een stuk minder. En laten er nu 4 katertjes geboren zijn en maar 1 poesje... Dat werd een hersenkraker, zonder internet om op te zoeken.
Vanzelfsprekend kwam ik voor de katertjes dus uit op namen uit de muziekcollectie van Rob.

Kitten 1: Nomi van de Moeshoek. Een zwart smoke met wit katertje van 70 gram.
Nomi ontleent zijn naam aan 'The Nomi Song' van Klaus Nomi

Kitten 2: Ziggy van de Moeshoek. Een zwart gemarmerd met wit katertje van 80 gram.
Ziggy ontleent zijn naam aan 'Ziggy Stardust' van David Bowie

Kitten 3: Ronnie van de Moeshoek. Een zwart zilver gestreept met wit katertje van 75 gram.
Ronnie ontleent zijn naam aan 'Ronnie gaat naar huis' van Spinvis.

Kitten 4: Henry Lee van de Moeshoek. Een zwart gestreept katertje met wit van 78 gram.
Henry Lee ontleent zijn naam aan 'Henry Lee' van Nick Cave & the Bad Seeds.

Kitten 5: Emmaline van de Moeshoek. Een zwart gemarmerd poesje van 76 gram.
Emmaline ontleent haar naam aan 'Emma (Emmaline)' van Hot


Emmaline staat voorlopig op 'on hold'. Er was veel vraag naar een poesje uit deze combinatie en ik wil de geïnteresseerden eerst de gelegenheid geven om aan te geven of ze nog belangstelling hebben nu kleur en patroon bekend is.
De katertjes zijn op dit moment allen nog beschikbaar om naar liefhebbers te verhuizen als ze oud genoeg zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten